رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی
سرخط خبرها

کریمی‌قدوسی: اراده جمعی همسایگان، حل معضلات افغانستان است| برقراری امنیت در مرز‌های مشترک با تلاش وزارت خارجه

  • کد خبر: ۱۵۹۵۳۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کریمی‌قدوسی: اراده جمعی همسایگان، حل معضلات افغانستان است| برقراری امنیت در مرز‌های مشترک با تلاش وزارت خارجه
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه اراده جمعی کشور‌های همسایه افغانستان، حل معضلات این کشور و تشکیل دولت فراگیر است، گفت: هرچند برخی گروه‌ها دنبال جدال در مرز‌های ایران و افغانستان بودند، اما با تلاش‌های وزارت خارجه، امنیت در مرز‌های مشترک دو کشور برقرار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد کریمی قدوسی در خصوص ضرورت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل مسائل افغانستان، گفت: افغانستان به خصوص بعد از فرار امریکایی‌ها سیر مثبتی را دنبال کرد، همسایگان افغانستان هم نظر مثبتی نسبت به تثبیت اوضاع، آرامش در افغانستان و رفع مشکلات مردم جنگ‌زده ۴۰ ساله این کشور دارند. نشست‌هایی هم در سطح وزرای خارجه کشور‌های همسایه برگزار شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزد: دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در رفع جدال در مرز‌ها اقداماتی را انجام داده است، مواضع جمهوری اسلامی و اظهارات وزیر خارجه کشورمان در نشست سمرقند گویای اراده جمعی همسایگان و به خصوص ایران در حل معضلات افغانستان دارد.

وی با تاکید بر برقراری و حفظ صلح و آرامش در افغانستان، یادآور شد: دولت پایدار فراگیر باید در این کشور تشکیل شود و از همه گروه‌های افغان در این دولت حضور داشته باشند، از سوی دیگر دولت فراگیر باید دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و بازسازی ناشی از یک جنگ ۴۰ ساله باشد.

کریمی قدوسی با اشاره به فعالیت‌های وزارت امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، گفت: بر اساس گزارش وزیر امور خارجه درباره تحولات افغانستان، دریافت کردیم که تحولات مثبتی در این کشور رقم خورده و در حال انجام است به خصوص بعد از اینکه برخی گروه‌ها دنبال ایجاد ناامنی در مرز‌های ایران بودند، تلاش‌های فراوانی برای برقراری امنیت در مرز‌ها انجام گرفته و موضوع کاملا مدیریت شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی هم در حوزه تامین حق‌آبه هیرمند انجام گرفته و نتایج خوبی هم حاصل شده است. هیات حاکمه سرپرستی افغانستان هم نسبت به انجام فعالیت‌های عمرانی اقدام کرده تا آبی که از سد کمال خان جاری می‌شود، به ایران برسد. در دولت اشرف غنی انحرافی در مسیر آب هیرمند ایجاد کرده بودند، اما بعد از برگزاری نشست‌های اخیر و پیگیری‌های جمهوری اسلامی، برخی مشکلات حل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->